Helpot välipalat TOP 3

Kuinka vaikeaa voi yhden aamupalan syöminen olla? Yllättävän vaikeaa – tiedän kokemuksesta. Yleensä kyse on siitä, etten nouse sängystä kyllin aikaisin, ja sitten onkin jo kiire junalle. Saatan olla muihinkin vuorokauden aikoihin erittäin kärsimätön välipalan syöjä – nyt tai heti on parempi vaihtoehto kuin vartin päästä.

Keräsin  tämän hetken omat lempivälipalani, joita syön ihan jatkuvasti, välillä aamupalaksi, välillä välipalaksi. Mitään valmistamista näissä ei ole. Ja siksi nämä ovat niin hyviä.

Vaalea leipä hummuksella ja kurkulla

hummusleipä

Hummus toimii monessa, mutta tämänhetkinen suosikkini on kevyesti paahdettu vaalea leipä, Lidlin hummus ja suomalainen kurkku. Niiiin hyvää!

Riisipiirakka ja nokare voita

karjalanpiirakka

Koskikylän riisipiirakoita saa Lidlistä kymmenen paketissa parilla eurolla. Tämä ei kaipaa kaveriksi muuta kuin nokareen voita, joka sulaa mikrossa hetken lämmitetyn piirakan päälle. Erityisen ihanaa iltaruokaa, mutta toimii myös aamulla ja iltapäivällä.

Maustamaton jogurtti + appelsiini/viinirypäleet/banaani/mango

luonnonjogurtti_hedelmät

Tämän ”valmistamiseen” kuluu näistä kolmesta eniten aikaa (kahteen edelliseen noin 20 sekuntia), mutta eipä tässäkään ole kyse kuin muutamista minuuteista. En ole enää aikoihin syönyt maustettuja sokerijogurtteja, koska maustamaton jogurtti itse lisättyjen mausteiden kanssa on vain niin paljon paremman makuista. Melkein kaikki hedelmät sopivat joukkoon: appelsiini, banaani, ananas, viinirypäleet, mango, omena ja moni muu. Tätä voisi tietysti jatkaa esimerkiksi granolalla tai pähkinöillä, but I like to keep it simple. 

Helppoa ja yksinkertaisen hyvää tiistaita,

/Riikka

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.